RECENZE: Innisfree Apple Seed Cleansing Oil Balm

Na začátku ledna jsem si vyzvedla box od Beauty in Hanguk, ve kterém byl mimo jiné tento čistící balzám. Tak dlouho jsem chtěla nějaký zkusit, tak dlouho jsem si nemohla žádný vybrat, až jsem to prostě nechala na nich a nechala se překvapit. Vzhledem k tomu, že tohle je můj první cleansing balm, nemám ho k čemu přirovnat. Normálně používám klasický čistící olej od Kose, už jsem vypotřebovala dva a jdu na třetí, ale čistící balzámy se mi vždycky zdály zajímavé. Navíc jsou dost populární, tak na nich musí něco být v porovnání s normálním olejem.


Popis produktu

Velikost: 80 ml
Odkud: Beauty in Hanguk box
Cena: 250 - 300 Kč na ebay nebo korejských eshopech

Nemůžu tenhle balzám najít na oficiálních international stránkách, jen na těch korejských. Budeme si muset vystačit s popiskem přímo na obalu (nejspíš se neprodává s krabičkou):
Tato osvěžující čistící řada je obohacena jablkovými semínky pro čistou pleť jako čerstvě umyté jablko. Čistící balzám podobný sorbetu s olejem jablečných semínek jemně rozpouští makeup a nečistoty. Použití: Aplikujte dostatečné množství do dlaně a rozetřete po pleti, jemně masírujte než se makeup rozpustí. Otřete ubrouskem nebo smyjte vodou. Podle typu pleti a bude-li třeba, pokračujte s dalším čištěním.
Takže tenhle balzám vlastně naznačuje, že nejspíš bude potřeba double cleansing, tedy olej + normální cleanser. Naštěstí čistím dvakrát už dlouho a skvěle to pro mě funguje, ale můj běžný Kose olej naopak říká, že další cleanser není úplně nutný a záleží jen na vás.

Jestli olej z jablečných semínek je opravdu nějak extra prospěšný pleti to netuším, každopádně Innisfree má tuhle jablečnou řadu složenou jen z čistících produktů. Spíš si tedy myslím, že si dost ujíždí na představě pleti "čisté jako čerstvě umyté jablko" a je to tam spíš na parádu, protože produkt opravdu silně voní jablky.


Složení

Skincarisma analýza // CosDNA analýza
První složka - ethylhexyl palmitate - má komedogenní hodnocení 4, z toho jsem byla trochu nervózní. Pak teda následují složky, které tvoří texturu, silikony, olej z jablečných semínek a extrakt z jablek, nakonec klasický innisfree mix extraktů. V produktu je přidaná vůně, celý balzám silně voní jablky.

Textura & účinky

Cleansing balms/čistící balzámy spočívají v tom, že jsou v tuhé formě, která se teplem a třením promění na olej. Je to v podstatě to samé, co dělá kokosový olej - v chladu ztuhne na bílou hmotu podobnou vosku a v teple roztaje. Nebyla u něj žádná špachtle, což vidím jako celkem problém. Nejjednodušší je balzám naškrábat a nehty to není dvakrát příjemné. Naštěstí se mi tu špachtlí válí dost. Většinou naškrábu něco o velikosti hrášku - a pak ještě trochu přidám. Když si totiž naberu moc málo, tak to zjistím až v průběhu rozpatlávání po obličeji kdy mám obě ruce mastné a špinavé od makeupu. S malým množstvím to celkem drhne a olej se trošku vstřebává.


voděodolná tužka a oči, dlouhotrvající tekutá rtěnka a voděodolné linky

Jak už mám ale množství vychytané, tak se makeup odstraňuje sám. Kupodivu mi ta silná jablečná vůně nedráždí oči. Při umývání vodou je poznat, že pleti zůstal tenký mastný film. Jak naznačuje balení teoreticky si ho tam můžete nechat, ale s tím kolik balzámu je potřeba aby to nedrhlo, tak si myslím, že bude ten film nežádoucí pro většinu lidí. Já umývám dvakrát automaticky, takže jsem ani jednou nezkusila film nesmýt. Po druhém čištění je pleť stejně čistá a spokojená jako s použitím mého běžného oleje.

Nakonec je tedy výsledek stejně dobrý jako s mým olejem Kose. Takže forma čištění je tady nejdůležitější. Má to své pro i proti. Jako pro považuju tuhou formu při cestování; nemusím se bát, že se olej vylije v tašce a umastí celý obsah. Paranoidně i balzám dávám do sáčku, ale přece jen tu není nic tekutého ani žádná pumpička, co by se mohla omylem zmáčknout. Navíc je krabička celkem malá a lehká, popřípadě bych mohla trochu oleje naškrábat do nějaké malé krabičky po krému a cestovat s tím. Jako proti mi přijde celková upatlanost používání. Teď už to není tak hrozné, ale ze začátku jsem pořád blbě odhadovala potřebné množství. Mastnýma rukama jsem zapatlala obě víčka, špachtli a všechno kolem než jsem usoudila, že to stačí. Ačkoliv se mi to teď už neděje, pořád je rychlejší a elegantnější jednou zmáčknout pumpičku a hned čistit.

Závěr

Innisfree Apple Seed Cleansing Oil Balm je pro mě dobrou první zkušeností s čistícími balzámy. Ve výsledku funguje stejně dobře jako můj oblíbený Kose olej, takže nevidím žádné extrémní výhody balzámů nad tekutým olejem. Přijde mi jen lepší na cestování, protože se vždycky strachuju jestli se mi olej nevylije do tašky, ale tam výhody tuhé konzistence končí. Zatím se mi obojí zdá jako stejně dobrý způsob odličování, asi záleží jen na vaší preferenci.

Okomentovat

Instagram

just skincare things. Theme by STS.